Huisartsen

Het is druk in de huisartsenpraktijk

Het is in onze praktijk en op de huisartsenspoedpost erg druk. Kom niet naar het gezondheidscentrum zonder afspraak. 
Check eerst moetiknaardedokter.nl of thuisarts.nl of het echt nodig is dat u de dokter bezoekt voordat u ons belt.


  • Neem altijd eerst telefonisch contact op, 030 60 63 111.
  • Herhaalrecepten kunt u via uw account in het patiëntenportaal aanvragen of afgeven in onze receptenbrievenbus.
  • Vragen kunt u ook via e-consult stellen aan de huisarts, hierbij kunt u ook een bijlage of foto toevoegen.
    Dit gaat via het patiëntenportaal.
  • Als u wilt kunt u ook een telefonische afspraak videoconsult aanvragen.
    Dit kunt u nu ook online inplannen via het patiëntenportaal.
  • Heeft u een afspraak en u moet in de wachtkamer wachten dan graag minimaal 1,5 meter ruimte tussen u en de andere wachtenden aanhouden. 
  • De komende weken is het niet mogelijk om online afspraken te maken op de praktijk. 
  • U hoeft na een positieve zelftest geen bevestigingstest meer te doen bij de GGD.
  • Huisartsen geven géén geneeskundige verklaring af rondom corona. In Nederland worden eventuele verklaringen door onafhankelijke artsen afgegeven en niet door de behandelende (huis)artsen. NB ook m.b.t. het wel of niet (kunnen) dragen van een mondkapje geven wij géén verklaring af! De Landelijke Huisartsen Vereniging geeft u meer uitleg. Lees verder…
  • Wij vragen uw begrip en medewerking voor de genomen maatregelen.
  • Betrouwbare informatie over het coronavirus kunt u krijgen via

Afspraak maken

U kunt online of telefonisch een afspraak maken.

Recepten

U kunt uw recept online aanvragen of deponeren in onze brievenbus.

Online consult

U kunt online een vraag stellen aan een arts of onze medewerkers.

Labuitslagen

U kunt online de labuitslagen van Saltro bekijken

Moet ik naar de dokter?

Moet ik naar de dokter?

In onze huisartsenpraktijk en ook bij huisartsenpost is het heel druk. Het kan daarom zo zijn dat u lang moet wachten voordat u uw vragen kunt stellen. Maar wist u dat u snel en makkelijk erachter kunt komen of u wel of niet naar ons of naar de huisartsenpost moet gaan?
Lees meer

Dokter Rebholz gedeeltelijk (tijdelijk) vervangen

Dokter Rebholz gedeeltelijk (tijdelijk) vervangen
Voor de patiënten van dokter Rebholz: Omdat ik (tijdelijk) een bestuurlijke functie heb aanvaard voor de donderdag en dinsdagochtend, zal ik tot eind 2022 op de donderdag en om de week op dinsdag worden vervangen door dokter Rinsma.
Lees meer

SOA spreekuur

SOA spreekuur
Tijdens het SOA spreekuur beantwoorden onze assistenten Ellen Rijnen, Sonja van Zoelen en Michelle Kooijman, onder supervisie van dokter Veldboer, al uw vragen op het gebied van SOA. Zij kijken samen met u of het nodig is een SOA test te doen. Deze spreekuren worden vertrouwelijk behandeld.De SOA assistenten wordt regelmatig bijgeschoold, zodat zij op […]
Lees meer

Veelgestelde vragen

  • Gaat u op reis naar het buitenland en gebruikt u een medicijn dat onder de Opiumwet valt? Klik hier wat u moet doen.
  • Heeft u vragen over declaratie van Geijnzorg? Klik hier voor meer informatie. Het kan zijn dat u op uw declaratieformulier deze naam tegenkomt.
  • Wat moet ik doen als ik niet in staat ben om naar de huisarts te komen? U kunt vóór 10.00 uur een huisbezoek aanvragen.
  • Gaat u binnenkort op vakantie?
    Kijk of er adviezen zijn voor uw vakantiebestemming bij het Landelijk Coördinatiecentrum Reizigersadvisering
  • Hoe kan ik een (niet medische) vraag stellen of klacht indienen? Klik hier.
  • Waar kan ik goede medische informatie vinden?
    Op thuisarts.nl en moetiknaardedokter.nl staat verantwoorde info over veel aandoeningen.

Over ons

  • Kijk wie onze huisartsen zijn, wanneer zij er zijn en door wie ze ondersteund worden.
  • De huisartsenpraktijk van Gezondheidscentrum De Schans heeft het kwaliteitskeurmerk NHG-Praktijkaccreditering. 
  • Onze patiënten beoordelen de huisartsenpraktijk met een 8,7!  Lees meer…
  • Bekijk het privacyreglement van de maatschap huisartsen De Schans.
  • Bekijk de tarieven van de huisartsen
  • Als uw klacht niet bevredigend opgelost is, kunt u via de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg uw klacht voorleggen. Lees meer…